fredag 1. april 2011

Bed 4




Når vi kommer inn i selv hagen og har bed 3 rett i mot finner vi bed 4 til venstre. Jeg kaller det tante Gunvorbedet. Dette fordi jeg har flyttet hit mange av de plantene som allerede sto i hagen da vi flyttet til Grubba. I tillegg har jeg plantet endel nytt. Riddersporene har jeg sådd selv og er veldig fornøyd med dem.

Tante var, som meg, veldig glad i å holde på med hage. Nå kan jeg ikke ha arvet min hageinteresse fra henne, ettersom hun var gift med min onkel, og altså ikke i slekt med meg. Tante fikk alt til å vokse. Min mor sier at tante kunne sette en pinne i jorda og den grodde. Hun var nok flink med planter, men jeg tror også at det er gode vekstforhold her i Grubba. Hagen ligger lunt til, og så har en nattedoggen i tillegg. Den gjør at plantene får ekstra fuktighet.

Solen kommer hit ganske tidlig på morgenen. Ved midtsommer begynner den å forsvinne i deler av bedet i sekstiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar